۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۴۱

حجت الاسلام شهیدی:

بالغ بر 3 میلیون نفر عضو جامعه ایثارگری ایران هستند

بالغ بر 3 میلیون نفر عضو جامعه ایثارگری ایران هستند

سمنان – خبرگزاری مهر: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امروز جامعه ایثارگری ما با سه میلیون و سه هزار نفر عضو جامعه بزرگی است که با همه توان در خدمت آنها هستیم گفت: هر چقدر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران قدردانی کنیم در مقابل خدمات آنها به اسلام و انقلاب هیچ است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران جمعه سمنان با بیان اینکه همه بخاطر امنیت موجود در کشور به شهدا مدیون هستیم افزود: رهبر معظم انقلاب و شخص رئیس جمهور در تلاش هستند که فرهنگ ایثار و شهادت را گسترش دهند و همهٔ مسئولان از استاندار گرفته تا مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند در این راستا گام بردارند.

وی عنوان کرد: خانواده های شهدا صاحبان اصلی انقلاب هستند که با فداکاری خود و شهیدانشان انقلاب را به دست صاحب اصلی میرسانند.

در صدد تقویت تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با دولت هستیم

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه خانواده شهدا برای جامعه الگو هستند گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که اگر روزی برای انقلاب خطری ایجاد شود این خانواده های شهدا هستند که همچون گذشته از انقلاب دفاع می کنند.

شهیدی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون، برنامه‌ریزی‌ها و خدمات گسترده‌ای برای رفع مشکلات ایثارگران در کشور انجام شده است اظهار داشت: نتایج و ثمرات آن به تدریج مشاهده می شود.

وی تصریح کرد: مسئله تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با دولت امر مهمی بود که در صدد تقویت آن هستیم.

در طرح سپاس با 34 هزار خانواده ایثارگر دیدار شد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از ۲۲ بهمن سال گذشته یعنی روز پیروزی انقلاب تا ۲۲ اسفند یعنی روز بزرگداشت شهدا طرحی را به عنوان طرح سپاس و دیدار از خانواده شهدا دنبال کردیم که طبق آن از 34 هزار خانواده ایثارگر دیدار شد و طبق رهنمود رهبری طرح دیدار از خانواده شهدا و جانبازان با دیدار رئیس جمهور شروع شد.

شهیدی افزود:‌ باید نسبت به قوانین و ضوابط ایثارگران در جامعه بیشتر تلاش شود و تشکیل صندوق سلامت نیز تلاش می‌کند تا مشکلات جامعه ایثارگری کشور را برطرف سازد.

وی درباره آخرین اقدامات انجام شده بنیاد شهید در راستای حمایت از وضعیت درمانی جانبازان و ایثارگران، افزود: در راستای اجرای مصوبه مجلس، از اول شهریور ماه امسال همه جانبازان و ایثارگران تحت کامل پوشش بیمه درمانی بنیاد شهید قرار گرفتند.

تا امروز 222 هزار و 285 شهيد تقديم انقلاب کرده ايم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره میزان اعتبارات برای پوشش درمانی جانبازان و ایثارگران ادامه داد: این اعتبار از سوی مجلس معین شده که بر اساس آن  معاونت برنامه ریزی  و راهبردی ریاست جمهوری از سر جمع سازمان های و معاونت‌ها کم کرده و به بنیاد شهید اختصاص دهد که اکنون تا حدودی این کسری صورت پذیرفته است.

شهیدی، با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه ریزی ها قرار است حدود 500 هزار نفر بیمه شده تحت پوشش قرار گیرند، یادآور شد: با توجه به اینکه هنوز به طور کامل تعداد افرادی که قرار است تحت پوشش بیمه درمانی بنیاد شهید قرار گیرد مشخص نیست لذا بعد از اعلام لیست نهایی میزان اعتبارات نیز مشخص خواهد شد.

وی يادآور شد: ما تا امروز 222 هزار و 285 شهيد تقديم انقلاب کرده ايم و حدود 505 هزار جانباز در اين جنگ براي ما افتخار آفريدند.

24 هزار نفر از اسیران ایرانی دور از چشم صليب سرخ در زندان های عراق بودند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: بر اساس آمار بنياد شهيد، 42 هزار و 879 نفر در طول جنگ اسير شدند و در زندان و اردوگاه هاي عراقی ها بودند که 85 درصد آنها رزمنده و بقيه غير نظامي بودند.

شهیدی تصریح کرد: حدود 24 هزار نفر از اين آزادگان دور از چشم صليب سرخ در زندان ها بودند و خانواده هاي آنها از سرنوشت آنها اطلاعي نداشتند.

وی در خاتمه، با بیان اینکه آمریکا از فرهنگ ایثار و شهادت می‌ترسد، گفت: ابرقدرتها از این فرهنگ می‌ترسند و از ترویج اسلام وحشت دارند و با به وجود آوردن گروه تکفیری داعش می‌خواهند چهره اسلام را خدشه دار کنند اما نمی‌دانند این مردم و ملت‌ها چون برای خداوند و اسلام مقاومت می‌کنند همیشه پیروز هستند.

 

کد خبر 2359835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha